On-line a digitální marketing se stává neodmyslitelnou součástí marketingu, a to i na českých B2B trzích
Většina B2B firem v nějaké formě využívá on-line a digitální marketing. Trend on-line a digitálního marketingu podpořila také pandemie COVID-19, kvůli které firmy řeší přechod z tradičních médií právě do on-line prostředí.
“Cítím v kostech, že se v roce 2020 strhne velká bitva o B2B on-line prostor. Z mého pohledu se tento trend extrémně zrychlí. COVID-19 zamíchal kartami a v marketingových rozpočtech zůstává více prostoru vlivem nezrealizovaných veletrhů a nízkých nákladů na tisk propagačních materiálů.” říká Pavel Urban, zakladatel B2B Promotion & Soul Holding a partner letošní vlny B2B monitoru.
Se zvyšujícím se zájmem o on-line a digitální marketing roste také počet využívaných on-line marketingových nástrojů – loni B2B firmy využívaly 3,6 aktivit, letos je to 4,2 z 6 zkoumaných. Nejpoužívanějším on-line marketingovým nástrojem v B2B se již tradičně staly webové stránky. Oproti loňským výsledkům se však zlepšila pozice SEO, PPC či reklamy na internetu.
Využívání sociálních sítí v B2B stále roste. Své místo si u nás našel i LinkedIn
Sociální sítě bude letos v rámci B2B marketingu využívat 71 % B2B firem. České firmy nejčastěji zveřejňují příspěvky na Facebooku. Sociální síť LinkedIn, která loni vládla na zahraničních B2B trzích, začala růst i u českých firem, z loňských 53 % se dostala na 62 %.
Bez měření a vyhodnocování se může stát marketing jen dírou na peníze
Pouze 25 % B2B firem má stanovená jasná kritéria a pravidelně vyhodnocuje efektivitu on-line a digitálního marketingu, polovina firem vyhodnocuje úspěšnost intuitivně. Zbylých 24 % netuší, jaké mají jejich aktivity efekt a zda má smysl do nich investovat čas
a peníze.
Jaké on-line a digitální nástroje v rámci B2B marketingu využívá vaše konkurence?
Letos jsme se rozhodli, že zpřístupníme výsledky B2B monitoru Vám všem, tedy i firmám, které se průzkumu neúčastnily. Máte jedinečnou příležitost podívat se na výsledky aktuální vlny a zjistit, jaké on-line a digitální nástroje používají výrobní či obchodní firmy anebo podniky služeb? Které marketingové kanály jsou v různých oborech standardem a které jsou dosud neobsazené? Nezůstávejte pozadu a zjistěte více ve studii z aktuální vlny B2B monitoru.
Chcete se dozvědět více? Stáhněte si kompletní studii zdarma.
Kompletní studii můžete zdarma stáhnout zde.
Chcete se účastnit dalších vln B2B monitoru a získat přístup k podrobným výsledkům?
Zaregistrujte se do našeho newsletteru
Realizátor projektu
Výzkum realizovala výzkumná agentura B-inside s.r.o. v dubnu 2020 v rámci kontinuálního projektu B2B monitor.
Přizvěte B-inside do výběrového řízení. Kontaktujte nás na info@b-inside.cz
nebo telefonicky na +420 608 048 048.