B2B firmám se dařilo a zvýšily své marketingové rozpočty i počet aktivit
B2B firmám se celkově dařilo a zvyšují své investice do marketingu. Marketingové rozpočty se letos pohybují na úrovni 0,72 % obratu, což představuje ve srovnání s předchozími roky mírný nárůst.
S nárůstem marketingových rozpočtů roste i počet využívaných nástrojů B2B marketingu. Zatímco v roce 2017 se firmy věnovaly v průměru 8,5 aktivitám (z 18 zkoumaných), letos je to 9,9 aktivit.
Sociální sítě a obsahový marketing zažily v B2B boom
Sociální sítě v B2B marketingu bude letos využívat 68 % B2B firem. Jedná se tak o druhý nejpoužívanější nástroj v on-line marketingu B2B firem, který využívá dokonce více firem než například e-mail marketing, SEO či PPC. Se sociálními médii souvisí i tvorba a šíření obsahu, tedy content marketing. I ten zažívá v B2B marketingu velký rozmach a procento B2B firem, které se mu bude letos věnovat, se oproti loňsku více než zdvojnásobilo.
Využívání off-line nástrojů se v B2B dlouhodobě nemění
Zatímco digitální marketing podléhá řadě aktuálních trendů, off-line aktivity a jejich struktura se v B2B marketingu příliš nemění. Tradičně vedou tištěné propagační materiály, veletrhy a výstavy a podpora prodeje.
Jak na B2B marketing na různě velkých trzích a v různých oborech?
Jaké marketingové aktivity používají výrobní či obchodní firmy anebo podniky služeb? Které marketingové kanály jsou v různých oborech standardem a které jsou dosud neobsazené? Jak se liší marketingové rozpočty podle velikosti firmy a velikosti cílového trhu? Odpovědi na tyto a další otázky najdete ve studii z aktuální vlny B2B monitoru – B2B marketing v ČR v roce 2019. Studie je dostupná pouze účastníkům poslední vlny B2B monitoru.
Kompletní studie pro účastníky poslední vlny projektu
Studie B2B marketing v ČR v roce 2019 je k dispozici pouze účastníkům poslední vlny projektu a je poděkováním za jejich ochotu a čas při vyplňování dotazníku. Ke stažení je zde (ke stažení je nutné znát heslo):
Pokud jste účastník poslední vlny B2B monitoru a neznáte heslo ke stažení studie, kontaktujte prosím p. Ivonu Michalčíkovou na imichalcikova@b-inside.cz.
Máte zájem o další analýzy a zajímavé výstupy z B2B monitoru?
Pokud máte zájem o aktuální studii a další analýzy z B2B monitoru, přihlaste se k odběru pravidelného newsletteru z B2B monitoru. Budeme Vás zvát k účasti k průzkumu a za odměnu získáte výsledky výzkumů a zajímavé informace o B2B marketingu. K odběru se můžete přihlásit ZDE.
Realizátor projektu
Výzkum realizovala výzkumná agentura B-inside s.r.o. v lednu 2019 v rámci kontinuálního projektu B2B monitor. Dotázáni byli především marketingoví a obchodní ředitelé ze středně velkých a velkých B2B firem. Aktuální vlny se zúčastnilo 280 respondentů.
Plánujete výzkum trhu, zákazníků či konkurence?
Přizvěte B-inside do výběrového řízení. Kontaktujte nás na info@b-inside.cz nebo telefonicky na +420 608 048 048.