Firmy, které se marketingu věnují systematicky a vnímají ho jako strategickou oblast s podporou vedení, častěji zvyšují své marketingové rozpočty. Nejvíce přidávají ty, kterým se v posledních letech daří – a zároveň míří na větší trhy, kde bez marketingu jednoduše neuspějete. Dlouhodobá data z B2B monitoru potvrzují, že úspěch často následuje tam, kde má marketing své pevné místo.
V rámci kontinuálního projektu B2B monitor jsme se ptali B2B marketingových a obchodních ředitelů a ředitelek na velikost rozpočtu jejich společnosti. Našeho dotazování se účastnily firmy napříč obory napříč obory s obratem nad 100 mil. Kč a s alespoň 50 zaměstnanci.
Jak velké marketingové rozpočty mají B2B podniky?
40 % respondentů uvedlo, že disponují rozpočtem na B2B marketing do 500 tis. Kč za rok.
Čím větší je cílový trh, tím více peněz podniky investují do marketingu. Zatímco firmy na malých trzích disponují v průměru marketingovým rozpočtem 900 tis. Kč, firmy cílící na tisíce zákazníků dávají do marketingu v průměru 5,6 mil. Kč.
Které podniky navyšovaly marketingový rozpočet?
Více než čtvrtina podniků v poslední době navýšila svůj marketingový rozpočet.
Navýšení rozpočtů na marketing se častěji týkalo firem, kde je marketing strategickou záležitostí a má podporu vedení a také těch, kterým se v posledním roce dařilo. Dlouhodobé výsledky B2B monitoru ukazují, že jde velmi často o stejné podniky, kterým se daří právě proto, že se marketingu systematicky věnují.
Stáhněte si kompletní výsledky našeho průzkumu. Inspirujte se a zjistěte, co může posunout i vaši firmu vpřed!

Výzkum realizovala výzkumná agentura B-inside s.r.o. na jaře 2025 v rámci kontinuálního projektu B2B monitor.
Každé vlny průzkumu se účastní 150 – 400 náhodně vybraných firem působících na B2B trzích v ČR. Dotazník vyplňují osoby zodpovědné za vedení marketingu, obvykle marketingoví či obchodní ředitelé.
Plánujete výzkum trhu, zákazníků či konkurence?
Přizvěte B-inside do výběrového řízení. Kontaktujte nás na info@b-inside.cz nebo telefonicky na +420 608 048 048.