On-line B2B marketing v roce 2025: Skokanem roku jsou nástroje AI

Většina B2B podniků používá v rámci marketingu neplacené příspěvky na sociálních sítích, SEO či e-mail marketing.

Počet používaných on-line nástrojů se liší dle trhu, na kterém se B2B firmy pohybují. Firmy, které cílí na tisíce zákazníků, používají v průměru sedm on-line nástrojů.

V rámci kontinuálního projektu B2B monitor jsme se ptali B2B marketingových a obchodních ředitelů a ředitelek na to, jaké on-line marketingové aktivity jejich B2B firmy využívají. Našeho dotazování se účastnily firmy napříč obory napříč obory s obratem nad 100 mil. Kč a s alespoň 50 zaměstnanci.

Jaké on-line marketingové aktivity používají B2B firmy v roce 2025?

Jedničkou v on-line aktivitách jsou neplacené příspěvky na sociálních sítích. Na druhém místě se umístily nástroje umělé inteligence. Zatímco loni nástroje AI používalo 65 % podniků, letos je využívá už 78 % B2B podniků.

Jak se liší využívané nástroje on-line marketingu dle velikosti trhu?

Využívání on-line nástrojů se liší dle velikosti trhu, na kterém se B2B firmy pohybují. Například e-mail marketing využívá pouze 33 % firem, které cílí na desítky zákazníků. Avšak ani na menších trzích by podniky neměly rezignovat na e-mail marketing či firemní videa.

Monitoring jednoznačně prokázal, že čím větší je cílový trh, tím komplexnější je i mix používaných marketingových nástrojů. Firmy, které cílí na tisíce zákazníků, používají v průměru sedm on-line nástrojů.

Jak se liší procento využívaných nástrojů v čase?

Meziročním skokanem jsou nástroje umělé inteligence. Placenou reklamu na sociálních sítích již v roce 2025 využívá více než polovina B2B firem.


Stáhněte si kompletní výsledky našeho průzkumu. Inspirujte se a zjistěte, co může posunout i vaši firmu vpřed!

Výzkum realizovala výzkumná agentura B-inside s.r.o. na jaře 2025 v rámci kontinuálního projektu B2B monitor.

Každé vlny průzkumu se účastní 150 – 400 náhodně vybraných firem působících na B2B trzích v ČR. Dotazník vyplňují osoby zodpovědné za vedení marketingu, obvykle marketingoví či obchodní ředitelé.


Plánujete výzkum trhu, zákazníků či konkurence?
Přizvěte B-inside do výběrového řízení. Kontaktujte nás na info@b-inside.cz nebo telefonicky na +420 608 048 048.