Mozek si z nás občas tropí žerty. Myslíme si, že se rozhodujeme racionálně a (zejména v práci) máme docela rozumný pohled na svět. Praxe je však mnohdy jiná. Naše rozhodování se z velké části děje v podvědomí. A tam číhá mnoho nástrah, které nás svádí z cesty. Vyhnout se jim nemůžeme. Ale můžeme je využít v náš prospěch.
Jednou z nástrah je tzv. Efekt nadměrné sebedůvěry. Máme přirozenou tendenci nadhodnocovat své schopnosti, což nás dlouhodobě může brzdit ve zlepšování a také vést k pokračování v činnostech, které nevedou k lepším výsledkům.
Že se vás to netýká? Podívejte se sami, jak dopadl experiment, který jsme udělali mezi B2B profesionály v Česku. V krátké studii najdete nejen výsledky, ale také vysvětlení, co to znamená v praxi a jak toho lze využít v B2B marketingu a obchodě.
Jak využít Efekt nadměrné sebedůvěry?
Výsledky mikroexperimentu a tipy na využití v praxi si stáhněte kliknutím na obrázek:
Pokud na obrázek nejde kliknout, zkopírujte do adresy prohlížeče odkaz: https://www.b2bmonitor.cz/wp-content/uploads/2022/10/B2B-monitor-Nástrahy-našeho-podvědomí-a-jak-je-využít-v-B2B-marketingu-FINAL.pdf
Inspirujte se našimi dalšími experimenty v B2B
V B-inside se využití poznatků behaviorální ekonomie v B2B zabýváme již několik let. A naše vlastní experimenty jasně ukazují, že i lidé, kteří se pohybují na B2B trzích a rozhodují o podnikových nákupech a investicích, jsou ovlivněni mnoha behaviorálními efekty.
V našich experimentech jsme testovali například:
- Jak nás při rozhodování o investicích ovlivňuje kotvení a rámování.
- Jak se rozhodujeme v podmínkách nejistoty.
- Jak lze v B2B obchodě využít efekt návnady.
- Jak funguje a jak lze využít Efekt falešného konsenzu.
- Jak je sociální vliv klíčový při rozhodování o využití či nevyužití určitých služeb.
- Jak v praxi funguje efekt pštrosa.
- Jak využít při testování vizuálů pocity a asociace.
Výsledky našich experimentů jsou nejen potvrzením toho, že behaviorální efekty a zkreslení fungují i v B2B prostředí. Jsou zejména inspirací pro naši výzkumnickou i poradenskou práci. Umožňují nám jít pod povrch a zjistit skutečné příčiny a souvislosti.
Vyzkoušejte si behaviorální vědu na vlastní kůži
Chcete se o behaviorálních efektech a zkresleních dozvědět více? Zapojte se do některého z našich experimentů nebo přijďte na on-line workshopy! Sledujte e-mailové pozvánky, zúčastněte se našich průzkumů v rámci B2B monitoru a získejte výsledky jako první!
Realizátor projektu
Výzkum realizovala výzkumná agentura B-inside s.r.o. v srpnu 2022 v rámci kontinuálního projektu B2B monitor.
Přizvěte B-inside do výběrového řízení. Kontaktujte nás na info@b-inside.cz
nebo telefonicky na +420 608 048 048.