Věříte horoskopům? A víte, že jejich obdobě podléhají i B2B profesionálové při čtení různých analýz týkajících se vývoje trhu a doporučení pro strategická rozhodnutí?
A jak jste na tom s objektivitou při posuzování investičních rozhodnutí? Berete si ponaučení z minulých úspěchů či neúspěchů? A dokážete se vyhnout efektu zpětného pohledu, abyste nezatížili svá rozhodnutí nesprávnými dojmy?
Ať už sami sebe hodnotíte jako člověka racionálního či podléhajícího různým zkreslením, faktem je, že na každého z nás do určité míry působí řada behaviorálních efektů.
Jak s nimi pracovat a využít je praxi, si můžete přečíst ve dvou ministudiích z našich posledních behaviorálních experimentů.
Jak se poučit ze síly příběhů?
Výsledky mikroexperimentu a tipy na využití v praxi si stáhněte kliknutím na obrázek:
Pokud na obrázek nejde kliknout, zkopírujte do adresy prohlížeče odkaz: https://www.b2bmonitor.cz/wp-content/uploads/2021/10/B2B-monitor-Jak-příběhy-ovlivňují-B2B-profesionály.pdf
Jak zužitkovat v praxi efekt zpětného pohledu
Výsledky mikroexperimentu a tipy na využití v praxi si stáhněte kliknutím na obrázek:
Pokud na obrázek nejde kliknout, zkopírujte do adresy prohlížeče odkaz: https://www.b2bmonitor.cz/wp-content/uploads/2021/10/B2B-monitor-Efekt-zpětného-pohledu-v-B2B-marketingu.pdf
Inspirujte se našimi dalšími experimenty v B2B
V B-inside se využití poznatků behaviorální ekonomie v B2B zabýváme již několik let. A naše vlastní experimenty jasně ukazují, že i lidé, kteří se pohybují na B2B trzích a rozhodují o podnikových nákupech a investicích, jsou ovlivněni mnoha behaviorálními efekty.
V našich experimentech jsme testovali například:
- Jak nás při rozhodování o investicích ovlivňuje kotvení a rámování.
- Jak se rozhodujeme v podmínkách nejistoty.
- Jak lze v B2B obchodě využít efekt návnady.
- Jak je sociální vliv klíčový při rozhodování o využití či nevyužití určitých služeb.
- Jak v praxi funguje efekt pštrosa.
- Jak využít při testování vizuálů pocity a asociace.
Výsledky našich experimentů jsou nejen potvrzením toho, že behaviorální efekty a zkreslení fungují i v B2B prostředí. Jsou zejména inspirací pro naši výzkumnickou i poradenskou práci. Umožňují nám jít pod povrch a zjistit skutečné příčiny a souvislosti.
Vyzkoušejte si behaviorální vědu na vlastní kůži
Chcete se o behaviorálních efektech a zkresleních dozvědět více? Zapojte se do některého z našich experimentů nebo přijďte na on-line workshopy! Sledujte e-mailové pozvánky, zúčastněte se našich průzkumů v rámci B2B monitoru a získejte výsledky jako první!
Realizátor projektu
Výzkum realizovala výzkumná agentura B-inside s.r.o. v květnu 2021 v rámci kontinuálního projektu B2B monitor.
Přizvěte B-inside do výběrového řízení. Kontaktujte nás na info@b-inside.cz
nebo telefonicky na +420 608 048 048.