Reklamní a dárkové předměty v B2B

Připravte se na Vánoce a vyberte ty správné dárky pro vaše klienty, obchodní partnery i zaměstnance!

Dobré vztahy jsou pro úspěch v B2B zásadní. Patří k nim nejen pravidelný kontakt, férový přístup a snaha o oboustrannou spokojenost, ale také drobné pozornosti a dárky. Alespoň občas je v B2B marketingu využívá většina firem. Jak ale vybrat dárky, které potěší a zároveň vás odliší od konkurence? Dárky, které si příjemce zapamatuje a spojí s vaší značkou? Inspirujte se výsledky průzkumu mezi B2B marketéry a obchodníky!

Většina B2B firem (86 %) obdarovává své klienty, obchodní partnery či zaměstnance různými delikatesami či nápoji – alkoholickými a nealkoholickými nápoji, potravinami, cukrovinkami, čokoládou, kávou, mošty, medy apod. Častými dárky jsou také kancelářské a psací potřeby, kalendáře a diáře – ty dává svým klientům či partnerům 84 % B2B firem. Naopak relativně méně časté je použití reklamní elektroniky či předmětů se společenskou odpovědností.

 

Vánoce v B2B se nesou v duchu dárkových vín

Většina B2B firem na Vánoce obdarovává své VIP klienty, ale také ostatní zákazníky, obchodní partnery či zaměstnance. Nejčastějším dárkem pro VIP klienty bylo loni víno. Ze středně drahých či dražších dárků nás zaujaly například manžetové knoflíčky, dálniční známky, hodinky nebo poukázky na vánoční stromek či kapra. Za originální a zajímavé považujeme třeba máslo v dárkové dóze, vánoční stromeček z klobásek či personifikovanou knihu.

Chcete se dozvědět více? Stáhněte si kompletní studii zdarma.

Zjistíte například:

  • jaké dárky využívají firmy v různých oborech
  • k jakým účelům jim dárky slouží
  • jakými dárky obdarovaly firmy různé cílové skupiny loni na Vánoce
  • tipy na konkrétní originální dárky
  • jaké dárky lidé rádi dostávají ve firemním prostředí
  • jaké dárky preferují muži a ženy 

Chcete se účastnit dalších vln B2B monitoru a získat přístup k podrobným výsledkům?

Zaregistrujte se do našeho newsletteru a my Vám pošleme heslo k podrobným studiím z průzkumů.

Realizátor projektu

Výzkum realizovala výzkumná agentura B-inside s.r.o. v dubnu 2020 v rámci kontinuálního projektu B2B monitor.

 

Plánujete výzkum trhu, zákazníků či konkurence?
Přizvěte B-inside do výběrového řízení. Kontaktujte nás na info@b-inside.cz
nebo telefonicky na +420 608 048 048.