Většina B2B podniků zaznamenala v posledním půlroce nárůst počtu poptávek, nicméně zlepšení jejich kvality (relevantnosti) uvedlo pouze minimum dotázaných. Analýza pak ukázala, že podniky, kterým chodily kvalitnější poptávky, dávají více peněz do strategického marketingu (průzkum trhu či zákazníků, poradenství), díky kterému dokáží lépe porozumět potřebám svých zákazníků a trhu.
Růst počtu poptávek zaznamenaly firmy, které alokují více peněz do aktivních forem marketingu.
Co se týká kvality (relevantnosti) poptávek, lze říci, že kvalita nezávisí tolik na formě marketingu, tedy jakými kanály se propaguje, ale spíše na obsahu a zacílení sdělení. Podniky, které dávají více do strategického marketingu (průzkum trhu, konkurence, zákazníků, či poradenství), zaznamenaly častěji zlepšení kvality poptávek.
Výzkum realizovala výzkumná agentura B-inside s.r.o. na přelomu března a dubna 2014 v rámci kontinuálního projektu B2B monitor. Dotázáni byli především marketingoví a obchodní ředitelé ze středně velkých a velkých B2B firem. Aktuální vlny se zúčastnilo 274 respondentů.