Off-line B2B marketing v roce 2025: Podpora prodeje, eventy a PR jsou zásadní

Většina B2B podniků používá v rámci off-line marketingu podporu prodeje, eventy a PR. Nedílnou součástí strategie je interní marketing, výzkumy trhu i konkurence a průzkumy spokojenosti zaměstnanců.

Telemarketing a předjednávání schůzek zatím netáhne, B2B firmy nedoceňují potenciál této marketingové aktivity.

V rámci kontinuálního projektu B2B monitor jsme se ptali B2B marketingových a obchodních ředitelů a ředitelek na to, jaké off-line marketingové aktivity jejich B2B firmy využívají. Našeho dotazování se účastnily firmy napříč obory napříč obory s obratem nad 100 mil. Kč a s alespoň 50 zaměstnanci.

Jaké off-line marketingové aktivity používají B2B firmy v roce 2025?

Mix off-line marketingových aktivit je dlouhodobě stabilní. Většina podniků využívá podporu prodeje, eventy, PR a sponzoring. Silná je také aktivní účast na veletrzích a výstavách.

Na větších trzích jsou častější direct mailingové kampaně, PR, eventy či podpora prodeje. Na veletrhy a výstavy jezdí v podobné míře všichni, bez ohledu na velikost cílového trhu.

Je zajímavé, že pouze necelá pětina firem se věnuje telemarketingu či telefonickému předjednávání schůzek. 

Strategický marketing: Interní marketing a výzkumy trhu i zaměstnanců nesmí chybět

Interní marketing je dnes již nedílnou součástí marketingového mixu. Věnuje se mu většina B2B podniků.

Je také potěšující, že téměř tři čtvrtiny firem realizuje výzkumy trhu, zákazníků či konkurence anebo měří spokojenost svých zaměstnanců.

Jak se liší využívané nástroje on-line marketingu dle velikosti trhu?

Využívání off-line nástrojů se liší dle velikosti trhu, na kterém se B2B firmy pohybují. Například eventy pořádají častěji firmy, které cílí na stovky a tisíce zákazníků.

41 % firem, jejichž cílem jsou desítky klientů, využívají ATL reklamu. Je potřeba investovat do ATL reklamy na malých trzích?


Stáhněte si kompletní výsledky našeho průzkumu. Inspirujte se a zjistěte, co může posunout i vaši firmu vpřed!

Výzkum realizovala výzkumná agentura B-inside s.r.o. na jaře 2025 v rámci kontinuálního projektu B2B monitor.

Každé vlny průzkumu se účastní 150 – 400 náhodně vybraných firem působících na B2B trzích v ČR. Dotazník vyplňují osoby zodpovědné za vedení marketingu, obvykle marketingoví či obchodní ředitelé.


Plánujete výzkum trhu, zákazníků či konkurence?
Přizvěte B-inside do výběrového řízení. Kontaktujte nás na info@b-inside.cz nebo telefonicky na +420 608 048 048.