B2B marketing v roce 2022

B2B marketing v Česku začíná trpět jistou setrvačností. Ačkoliv se firmám daří a obraty rostou, výše marketingových rozpočtů se příliš nemění. A to i navzdory obecnému zdražování. Marketéři tak hospodaří s reálně stále nižšími částkami.

Marketingové rozpočty v B2B

Dvě třetiny B2B firem loni zaznamenaly nárůst obratu (viz Konjunkturální ukazatele na B2B trzích, duben 2022). Marketingové rozpočty ale v absolutních částkách zůstávají už několik let velmi podobné a jejich podíl vůči obratu firem tak opět klesá. Letos tvoří pouhých 0,43 % z obratu firmy.

 

Trend roku: V sociálních sítích posiluje placená reklama na úkor neplacených příspěvků

B2B podniky se i nadále drží oblíbených on-line marketingových aktivit. Podobně jako loni se vysoko umístily neplacené příspěvky na sociálních sítích, SEO a firemní videa. Meziročně však využívání neplacených sociálních sítí kleslo z 83 % na 75 %. Posílila naopak placená reklama na sociálních sítích – z 45 % na 54 %.

Off-line se vrací k osobnímu setkávání

Struktura off-line B2B marketingových aktivit je dlouhodobě velmi podobná. Vysoko se drží podpora prodeje a osobní setkávání formou eventů či veletrhů a výstav. Zatímco loni byly veletrhy a výstavy utlumené proticovidovými opatřeními, letos se k nim B2B podniky vrací (loni je využívalo 65 %, letos 72 % B2B podniků).

Průzkumy trhu, zákazníků či konkurence dělá 81 % B2B podniků. Jde již o standard.

Dělat rozhodnutí na základě dat a nikoliv domněnek, je zásadní. Uvědomuje si to čím dál více podniků. Průzkumy si dělá již 81 % B2B firem a tento strategický nástroj v B2B dlouhodobě posiluje.

 

Chcete se dozvědět více?

Stáhněte si kompletní studii zdarma

Studie je k dispozici účastníkům aktuální vlny B2B monitoru jako poděkování za jejich čas a ochotu zúčastnit se průzkumu. Pokud Vám nepřišel e-mail s heslem, kontaktujte nás na vysledky@b-inside.cz.

Zjistíte například:

  • Jaké marketingové rozpočty mají k dispozici firmy s různým obratem na různě velkých trzích.
  • Jaké marketingové aktivity se letos zavádí a které se naopak ruší.
  • Jaké marketingové nástroje a kanály využívají firmy v různých oborech a na různě velkých trzích.

 

Realizátor projektu

Výzkum realizovala výzkumná agentura B-inside s.r.o. v březnu 2022 v rámci kontinuálního projektu B2B monitor.

 

Plánujete výzkum trhu, zákazníků či konkurence?
Přizvěte B-inside do výběrového řízení. Kontaktujte nás na info@b-inside.cz
nebo telefonicky na +420 608 048 048.