Umělou inteligenci používá při své práci 70 % B2B marketérů a dalších 8 % to plánuje. Oproti loňskému roku počet uživatelů vzrostl a to i v segmentu intenzivních uživatelů.
V rámci kontinuálního projektu B2B monitor jsme se ptali B2B marketingových a obchodních ředitelů a ředitelek na to, jaké off-line marketingové aktivity jejich B2B firmy využívají. Našeho dotazování se účastnily firmy napříč obory napříč obory s obratem nad 100 mil. Kč a s alespoň 50 zaměstnanci.
Využívání AI se v rámci B2B marketingu meziročně navýšilo
V loňském průzkumu nám řeklo 57 % marketérů, že při práci používá umělou inteligenci (AI). Dalších 8 % to mělo v plánu. Naopak 35 % firem AI odmítalo.
Letos se situace opět posunula, AI využívá 70 % českých B2V marketérů, dalších 8 % to má v plánu. Pětina marketérů neplánuje s AI pracovat.
Jednoznačně nejpoužívanějším AI nástrojem je mezi B2B marketéry ChatGPT. Drží si své dominantní postavení.
Značný nárůst zaznamenal Copilot a vlastní/interní AI, kterou si vyvíjí zejména největší podniky.
Stáhněte si kompletní výsledky našeho průzkumu. Inspirujte se a zjistěte, co může posunout i vaši firmu vpřed!

Výzkum realizovala výzkumná agentura B-inside s.r.o. na jaře 2025 v rámci kontinuálního projektu B2B monitor.
Každé vlny průzkumu se účastní 150 – 400 náhodně vybraných firem působících na B2B trzích v ČR. Dotazník vyplňují osoby zodpovědné za vedení marketingu, obvykle marketingoví či obchodní ředitelé.
Plánujete výzkum trhu, zákazníků či konkurence?
Přizvěte B-inside do výběrového řízení. Kontaktujte nás na info@b-inside.cz nebo telefonicky na +420 608 048 048.