E-commerce v B2B

E-shopy, klientské webové portály i online katalogy se již v B2B zabydlely.

Byly časy, kdy jen skuteční vizionáři věděli, že i v B2B jednou nastane doba, kdy se část nákupů zautomatizuje a přejde do e-shopů a kdy sami zákazníci budou volat po nástrojích, které jim umožní sledovat objednávky v reálném čase. Ano, i v B2B.

Tato doba již nastala. Více než polovina B2B podniků dnes provozuje některou z e-commerce platforem pro své zákazníky. Nejčastěji se jedná o klientské webové portály, e-shopy nebo on-line katalogy zboží a služeb. Každoročně zavádí e-commerce více než 5 % B2B podniků v Česku.

Nejde o obor, ale o velikost trhu

Rozhodnutí, zda zavést e-commerce platformu souvisí více s velikostí cílového trhu, než s oborem činnosti či poskytovaným typem produktů a služeb. Platí to i pro produkty a služby na míru či velké technologické celky. I podniky, které poskytují velmi specifické a na míru tvořené produkty či služby, provozují e-commerce. Častěji je to v případě, kdy se pohybují na velkých trzích. I pro tyto segmenty trhu může dobře fungovat například zákaznický portál, on-line katalog, konfigurátor produktů či jiný typ e-commerce.

E-commerce platformy využívá 30 – 60% B2B zákazníků

Má-li podnik B2B e-shop, využívá jej v průměru okolo 30 % klientů. U klientských webových portálů je to okolo 60 % a u on-line katalogu cca polovina zákazníků. Podniky se často snaží motivovat své klienty k maximálnímu využívání e-commerce platforem. Ať už příslibem rychlejšího vyřízení objednávky, poštovným zdarma nebo slevami a akčními cenami při nákupu přes e-shop.

Chcete se dozvědět více?
Stáhněte si kompletní studii zdarma

Studie je k dispozici účastníkům aktuální vlny B2B monitoru jako poděkování za jejich čas a ochotu zúčastnit se průzkumu. Pokud Vám nepřišel e-mail s heslem, kontaktujte nás na vysledky@b-inside.cz.

Zjistíte například:

  • Jak běžné jsou v různých oborech klientské webové portály, on-line katalogy, e-shopy či jiné zákaznické on-line platformy.
  • Pro jaké typy produktů, služeb a byznys modelů se hodí.
  • Kolik procent tržeb přes takové platformy chodí?.
  • Jaké B2B e-commerce platformy ve firmách využívají.
  • Jaké přínosy firmy v B2B e-commerce vidí a proč je naopak odmítají?

 

Chcete získat podrobné výsledky, ale nemáte heslo? 

Zaregistrujte se do našeho newsletteru. Pošleme Vám heslo k aktuální studii a pozveme Vás k dalším vlnám průzkumu. Pravidelně také budete dostávat zajímavé informace z B2B monitoru a od B-inside.

Realizátor projektu a partneři

Výzkum realizovala výzkumná agentura B-inside s.r.o. v říjnu 2020 v rámci kontinuálního projektu B2B monitor. Aktuální vlnu B2B monitoru jsme připravili ve spolupráci se specialisty na B2B e-commerce ze společnosti NetDirect.

 

Plánujete výzkum trhu, zákazníků či konkurence?
Přizvěte B-inside do výběrového řízení. Kontaktujte nás na info@b-inside.cz
nebo telefonicky na +420 608 048 048.