E-shopy, klientské webové portály i online katalogy se již v B2B zabydlely.
Byly časy, kdy jen skuteční vizionáři věděli, že i v B2B jednou nastane doba, kdy se část nákupů zautomatizuje a přejde do e-shopů a kdy sami zákazníci budou volat po nástrojích, které jim umožní sledovat objednávky v reálném čase. Ano, i v B2B.
Tato doba již nastala. Více než polovina B2B podniků dnes provozuje některou z e-commerce platforem pro své zákazníky. Nejčastěji se jedná o klientské webové portály, e-shopy nebo on-line katalogy zboží a služeb. Každoročně zavádí e-commerce více než 5 % B2B podniků v Česku.
Nejde o obor, ale o velikost trhu
Rozhodnutí, zda zavést e-commerce platformu souvisí více s velikostí cílového trhu, než s oborem činnosti či poskytovaným typem produktů a služeb. Platí to i pro produkty a služby na míru či velké technologické celky. I podniky, které poskytují velmi specifické a na míru tvořené produkty či služby, provozují e-commerce. Častěji je to v případě, kdy se pohybují na velkých trzích. I pro tyto segmenty trhu může dobře fungovat například zákaznický portál, on-line katalog, konfigurátor produktů či jiný typ e-commerce.
E-commerce platformy využívá 30 – 60% B2B zákazníků
Má-li podnik B2B e-shop, využívá jej v průměru okolo 30 % klientů. U klientských webových portálů je to okolo 60 % a u on-line katalogu cca polovina zákazníků. Podniky se často snaží motivovat své klienty k maximálnímu využívání e-commerce platforem. Ať už příslibem rychlejšího vyřízení objednávky, poštovným zdarma nebo slevami a akčními cenami při nákupu přes e-shop.
Chcete se dozvědět více?
Stáhněte si kompletní studii zdarma
Studie je k dispozici účastníkům aktuální vlny B2B monitoru jako poděkování za jejich čas a ochotu zúčastnit se průzkumu. Pokud Vám nepřišel e-mail s heslem, kontaktujte nás na vysledky@b-inside.cz.
Zjistíte například:
- Jak běžné jsou v různých oborech klientské webové portály, on-line katalogy, e-shopy či jiné zákaznické on-line platformy.
- Pro jaké typy produktů, služeb a byznys modelů se hodí.
- Kolik procent tržeb přes takové platformy chodí?.
- Jaké B2B e-commerce platformy ve firmách využívají.
- Jaké přínosy firmy v B2B e-commerce vidí a proč je naopak odmítají?
Chcete získat podrobné výsledky, ale nemáte heslo?
Zaregistrujte se do našeho newsletteru. Pošleme Vám heslo k aktuální studii a pozveme Vás k dalším vlnám průzkumu. Pravidelně také budete dostávat zajímavé informace z B2B monitoru a od B-inside.
Realizátor projektu a partneři
Výzkum realizovala výzkumná agentura B-inside s.r.o. v říjnu 2020 v rámci kontinuálního projektu B2B monitor. Aktuální vlnu B2B monitoru jsme připravili ve spolupráci se specialisty na B2B e-commerce ze společnosti NetDirect.
Přizvěte B-inside do výběrového řízení. Kontaktujte nás na info@b-inside.cz
nebo telefonicky na +420 608 048 048.