Klíčové faktory úspěchu v B2B

Po dvou letech jsme se v B2B monitoru opět zaměřili na to, co vede k úspěchu na B2B trzích. Za dva roky se český B2B marketing bohužel příliš neposunul a dobrý výkon ekonomiky navíc nyní dává některým firmám pocit, že do marketingu nemusí investovat, protože aktuálně nestíhají a nové klienty nepotřebují. Ukazuje se však, že jde jednak o krátkozraký přístup, který se v době krize takovým firmám vymstí, a jednak o přístup, který brzdí růst firmy i v době konjunktury.

Ačkoliv oproti roku 2016 mírně vzrostl počet skutečně marketingově řízených firem, rozdíly jsou pouze kosmetické.

Ve skutečnosti se český B2B marketing za dva roky příliš nezměnil. Značka stále zůstává v pozadí a marketing s obchodem, pokud přímo nebojují, tak se pouze „tolerují“. Zásadní změny jsou tedy spíše přáním, než realitou.

Marketingově řízené firmy rostou rychleji

V každé vlně B2B monitoru se ukazuje, že firmy, které jsou marketingově řízené, rostou rychleji, než jejich protějšky, které marketingu nepřikládají takovou roli. Potvrzuje se to i nyní, v době hospodářského růstu. Ačkoliv v dnešní době zaznívají názory, že firmy nestíhají a marketing tedy nemá smysl, ukazuje se, že ty firmy, které si to myslí, rostou pouze podprůměrně.

Co znamená “marketingově řízená firma”?

Jak má firma přistupovat k marketingu, aby byla úspěšná? Jaké činnosti by mělo mít marketingové oddělení na starosti? Kolik peněz je potřeba do marketingu dávat? Jaké informace jsou důležité pro získání náskoku před konkurencí?

Odpovědi na tyto a další otázky najdete ve studii z aktuální vlny B2B monitoru – “Klíčové faktory úspěchu na B2B trzích”.

Kompletní studie pro účastníky poslední vlny projektu

Studie Klíčové faktory úspěchu na B2B trzích je k dispozici pouze účastníkům projektu a je ke stažení zde (ke stažení je nutné znát heslo):


Pokud jste účastník poslední vlny B2B monitoru a neznáte heslo ke stažení studie, kontaktujte prosím p. Ivonu Michalčíkovou na imichalcikova@b-inside.cz.

Máte zájem o další analýzy a zajímavé výstupy z B2B monitoru?

Pokud máte zájem o aktuální studii a další analýzy z B2B monitoru, přihlaste se k odběru pravidelného newsletteru z B2B monitoru. Budeme Vás zvát k účasti k průzkumu a za odměnu získáte výsledky výzkumů a zajímavé informace o B2B marketingu. K odběru se můžete přihlásit ZDE.

Realizátor projektu

Výzkum realizovala výzkumná agentura B-inside s.r.o. v zimě 2018 v rámci kontinuálního projektu B2B monitor. Dotázáni byli především marketingoví a obchodní ředitelé ze středně velkých a velkých B2B firem. Aktuální vlny se zúčastnilo 239 respondentů.