První vlna výzkumu byla realizovaná na přelomu ledna a února 2011. Měla za cíl zmonitorovat význam marketingu v B2B firmách v ČR a jeho vliv na tvorbu podnikové strategie. Do výzkumu bylo zahrnuto 325 respondentů z řad marketingových a obchodních ředitelů / manažerů.
Výzkum přinesl odpovědi na otázky:
- Jaké postavení má marketing v B2B firmách?
- Podílí se marketing na strategii firmy?
- Kolik lidí se ve společnostech věnuje marketingu?
- Jak velkou část obratu tvoří výdaje na B2B marketing?
- Kolik firmy investují do marketingu?
- Vyplatí se investice do marketingu?
- Jaké propagační aktivity B2B podniky využívají?
- Jak firmy reagovaly na krizi z hlediska objemu výdajů do marketingu?
- Jak se snížení marketingových rozpočtů projevilo v obchodních výsledcích?
- Jaký očekávají vývoj svého obratu v roce 2011?
- Jak se očekávaný vývoj projeví v investicích do marketingu?
- a řadu dalších.
Prví část závěrečné zprávy se zaměřením na to, jak se firmy vypořádaly s krizí a jaké očekávají hospodářské výsledky v roce 2011, si můžete stáhnout zde, druhou, představující, jaké slovo má marketing ve firmě a jak ovlivňuje skutečné obchodní výsledky firmy, pak zde.