Povýšení a kariérní růst je velmi individuální a záleží na motivaci a dovednostech každého jedince. Souhrnné statistiky mezd v B2B marketingu nám ovšem ukazují, že pokud člověk kariérně neroste, platově stagnuje. Takže, pokud chcete mít vyšší mzdu, jak dlouho byste na dané pozici měli setrvat?
Pokud jste asistentem marketingu, měli byste žádat o povýšení nejpozději s dosažením tří let praxe. Poté mzda asistenta roste minimálně, na rozdíl od jiných pracovních pozic.
Řadoví pracovníci marketingu by se měli poohlížet po vyšší pozici zhruba po pěti letech praxe. Mzda marketingového manažera s praxí 7 – 14 let je o 10 tis. Kč měsíčně vyšší než řadového pracovníka marketingu se stejnou délkou praxe.
Máte-li praxi delší než 10 let, mzda na pozici marketingového manažera vám již příliš neporoste a měli byste začít uvažovat o vedoucích pozicích.
O průzkumu
Statistiky platů v B2B marketingu byly zjišťovány výzkumnou agenturou B-inside s.r.o. v rámci projektu B2B monitor. Aktuální vlny se v červnu a červenci 2016 účastnilo 312 osob zodpovědných za B2B marketing v ČR a SR.
O autorovi
PhDr. Tomáš Soukup, Ph.D.
V sociologických a marketingových výzkumech pracuje od roku 2004, vzděláním je sociolog s přesahy do ekonomie a marketingu. Pracoval například pro Microsoft, Zetor, SÚJB, FZÚ AVČR, Gumotex, Iveco, Zentiva, Bochemie Group, Trexima, Kimberly-Clark Professional, E.ON, Husqvarna, Partners, Lapp Kabel, Author, Raynet, DB Schenker, Husqvarna, Gefco, Demag, Bosch Rexroth, CZ LOKO a další.