B2B marketing v ČR v roce 2017

B2B monitor přináší aktuální analýzy týkající se marketingových rozpočtů a používaných nástrojů a komunikačních aktivit v B2B marketingu v Česku.

 

Rozpočty na B2B marketing opět klesly
Marketingové rozpočty letos opět mírně klesly a v průměru in-vestují B2B firmy do marketingu 0,63 % svého obratu, oproti loňským 0,71 %. Firmy, které považují marketing za strategickou záležitost, dávaly do marketingu 0,92 % obratu a zaznamenaly také vyšší růst obratu oproti těm, které se marketingu příliš nevěnují.

Firmy sází na menší množství aktivit
Podobně jako marketingové rozpočty, klesá i počet aktivit, kterým se B2B firmy věnují. Zatímco loni firmy investovaly v průměru do 9,1 aktivit, letos to bylo 8,5.

V B2B se letos více sází na podporu prodeje
Ke klasickým B2B marketingovým nástrojům (web, tištěné propagační materiály a veletrhy a výstavy) letos většina B2B podniků v ČR přidala i podporu prodeje (dárky, slevy, akce apod.).

Sociální sítě již využívá 56 % B2B podniků
I když letos nezaznamenaly sociální sítě v B2B takový nárůst jako loni, přesto se jejich potenciál v B2B dlouhodobě zvyšuje. Zatímco v roce 2013 je využívalo pouze 22 % B2B podniků v ČR, letos už je to 56 %.

Odklon od obsahových strategií?
Letošní rok se v B2B marketingu nese v duchu odklonu od obsahu. Oproti loňsku klesl počet firem, které se věnují content marketingu, e-mail marketingu, direct mailingu i PR. PR navíc dlouhodobě využívá čím dál méně B2B firem – zatímco v roce 2015 do PR investovalo 71 % B2B podniků, letos to bylo jen 62 %.

Studie Marketingové aktivity v B2B v roce 2017
je ke stažení zde:

Studie vč. benchmarku
pro účastníky projektu:

B2B marketing v ČR v roce 2017

Pokud jste účastník poslední vlny B2B monitoru a neznáte heslo ke stažení studie, kontaktujte prosím p. Ivonu Michalčíkovou na imichalcikova@b-inside.cz.

Realizátor projektu

Výzkum realizovala výzkumná agentura B-inside s.r.o. v létě 2017 v rámci kontinuálního projektu B2B monitor. Dotázáni byli především marketingoví a obchodní ředitelé ze středně velkých a velkých B2B firem. Aktuální vlny se zúčastnilo 224 respondentů z ČR a SR.