Plánování v B2B marketingu a obchodu

Aktuální vlna B2B monitoru se věnuje plánování v B2B. Jejím cílem je ukázat, jakým oblastem se v marketingu a obchodu věnují úspěšné B2B firmy a jaké cíle si stanovují, aby se firmě dařilo co nejlépe. Nechybí ani každoroční analýza výše výdajů do marketingu a benchmark pro účastníky projektu.

Prioritou v B2B je získávání nových klientů a leadů

Pro většinu B2B podniků je prioritou marketingu a obchodu získávání nových zákazníků či leadů. Marketingově orientované firmy ale plánují komplexnější portfolio aktivit a zaměřují se na více oblastí, a to jak v oblasti péče o stávající zákazníky, tak v dalších marketingových aktivitách. I díky tomu se marketingově orientovaným firmám dařilo podstatně lépe než jejich marketingově neorientovaným kolegům – rostly v průměru více než dvojnásobným tempem (viz studie na konci článku).

aktivity1

Co dělá marketing marketingem?

Rozdíl mezi marketingově orientovanými a marketingově neorientovanými firmami není jen v počtu oblastí, kterým se chtějí věnovat, ale také v jejich struktuře.
Úspěšné podniky se více zaměřují na aktivity, které ve finále podporují úspěšnost obchodu – ať už jde o zvyšování znalosti a budování obsahu značky, inovace produktů, služeb či obalů anebo lepší pochopení trhu, konkurence a zákazníků díky výzkumu.
O vyspělosti marketingově orientovaných firem svědčí také jejich častější zaměření na zlepšení interní marketingové komunikace a přístup k výši marketingových výdajů.

aktivity2

Výdaje na marketing a další analýzy v přehledné studii

Zajímají Vás další analýzy vč. vývoje výdajů do marketingu v B2B firmách? Stáhněte si přehlednou studii, ve které se dozvíte například:

  • Jak se dařilo firmám s různým přístupem k B2B marketingu?
  • Jaké cíle si B2B firmy stanovují? Na jaké ukazatele se zaměřují?
  • Je lepší plánovat růst obratu nebo zisku?
    Výsledky B2B monitoru ukazují zajímavou souvislost mezi plánováním a dosaženými obchodními výsledky B2B firem.
  • Jakým oblastem v marketingu a obchodu se B2B firmy chtějí v roce 2017 věnovat?
  • Jaká je obvyklá výše výdajů do marketingu? Co ji ovlivňuje? Jaký je vývoj v posledních 6 letech?

 

Studie Plánování v B2B
je ke stažení zde:

Studie vč. benchmarku
pro účastníky projektu:

titulka verejnost titulka benchmark

Pokud jste účastník poslední vlny B2B monitoru a neznáte heslo ke stažení studie, kontaktujte prosím p. Ivonu Michalčíkovou na imichalcikova@b-inside.cz.

 

Realizátor projektu

Výzkum realizovala výzkumná agentura B-inside s.r.o. v prvním kvartále 2017 v rámci kontinuálního projektu B2B monitor. Dotázáni byli marketingoví a obchodní ředitelé z náhodně vybraných středně velkých a velkých B2B firem v ČR a SR.

Plánujete výzkum trhu, zákazníků či konkurence?
Přizvěte B-inside do výběrového řízení. Kontaktujte nás na info@b-inside.cz,
telefonicky na +420 608 048 048.