Marketéři zbrzdili svůj optimismus ohledně rozpočtů

Na jaře 2016 očekávali marketingoví manažeři B2B podniků v ČR, že do marketingu půjde v průměru 0,92 % obratu firmy. Tento optimismus se však ukázal být poněkud přehnaný.

Po úpravách rozpočtů marketéři na podzim změnili své předpoklady a v průměru odhadují, že rozpočet na marketing se bude nakonec pohybovat na úrovni cca 0,71 % obratu firmy. Největší škrty museli udělat marketéři středně velkých podniků s obratem 200 – 499 mil. Kč. Jejich rozpočty byly o čtvrtinu až polovinu nižší než se předpokládalo. Naopak, rozpočty největších podniků zůstaly víceméně stejné.
 
cz-vydaje-na-mkt
 
O průzkumu
Výzkum realizovala výzkumná agentura B-inside s.r.o. na přelomu června a července 2016 v rámci kontinuálního projektu B2B monitor. Dotázáni byli především marketingoví a obchodní ředitelé ze středně velkých a velkých B2B firem. Aktuální vlny se zúčastnilo 203 respondentů z ČR a 109 ze Slovenska.
 

Plánujete výzkum trhu, zákazníků či konkurence?
Přizvěte B-inside do výběrového řízení. Kontaktujte nás na info@b-inside.cz,
telefonicky na +420 608 048 048 nebo využijte náš formulář.