Jak zaujmout zákazníka během 30 vteřin?

Představte si, že se účastníte zajímavého semináře nebo přednášky a o přestávce se chcete seznámit s ostatními účastníky a navázat obchodní vztahy. Jistě chcete zaujmout co nejvíce lidí. Jak představíte sebe a svou firmu? Jak si získáte pozornost vašeho posluchače během několika vteřin? Využijte tento článek a přiložený worksheet k formulaci představení Vaší firmy, které určitě zaujme.

Řada firem má problém s jasnou formulací své konkurenční výhody a omezují se na vyjádření typu: „nabízíme kvalitní produkty a služby“, „zákazník je u nás na prvním místě“ apod. Pokud byste se zeptali průměrného prodejce aut, počítačů, ložisek či krabic, co dělají, zřejmě by řekli, že „prodávají auta, počítače, ložiska nebo krabice“. Takto by ale odpověděl kdokoliv. Zaujalo by vás to? Zapamatovali byste si takového člověka a jeho firmu?

Jak tedy zaujmout zákazníka během prvních 30 vteřin kontaktu?

Co třeba takto:

„Jmenuji se Tomáš Soukup a jsem jednatelem společnosti B-inside. Naše společnost pomáhá firmám na B2B trzích zvyšovat obrat a zisk. Zjistili jsme, že mnoho podniků potřebuje nejen získat informace o trhu, zákaznících a konkurenci, ale potřebují také vědět, jak tato data využít k tomu, aby byli úspěšnější. Proto jsme spojili výzkum trhu se strategickým poradenstvím. Nejenže dokážeme dodat velmi spolehlivá data, ale umíme klientům dát i konkrétní doporučení a praktická řešení pro růst jejich obratu a zisku. A naši klienti potvrzují, že se nám to daří. Naše služby se jim obvykle během několika měsíců více než zaplatí zakázkami získanými na základě našich doporučení.“

Představení každé společnosti lze vtěsnat do 30 vteřin, během kterých máte šanci zaujmout potenciálního zákazníka natolik, že bude chtít vědět více. A i kdyby na vás již neměl čas, stihli jste mu předat to zásadní.

Při formulaci 30 vteřinového představení firmy (které by měl umět nazpaměť každý váš zaměstnanec), se držte těchto
3 bodů:

  1. Řekněte vaše jméno
  2. Řekněte jméno vaší společnosti
  3. Zformulujte problém na vašem trhu
  4. Řekněte, jak vy a váš produkt / služba tento problém řešíte.

O tom, jak zformulovat nezapomenutelnou konkurenční výhodu, se dočtete v příštím článku. Už nyní ale můžete využít náš WORKSHEET, který Vám pomůže zformulovat vaše 30vteřinové představení firmy, kterým zaujmete.

Worksheet ke stažení a vytištění:
WORKSHEET2

Tento článek vznikl díky inspiraci z knihy 49 marketingových tajemství tajemství pro zaručené zvýšení prodeje (Ron Finklestein, Cpress, 2010), kterou Vám vřele doporučujeme k pročtení.

Líbí se Vám článek? Sdílejte na sítích nebo pošlete známému!