Generuje váš web zakázky? 7 tipů, jak zvýšit jeho výkon

Máte web, se kterým jste spokojení? Webové prezentace mohou plnit různé funkce a cíle. V tomto článku si řekneme, jak upravit web, aby generoval více zakázek.

Máte web, se kterým jste spokojení? Webové prezentace mohou plnit různé funkce a cíle – mohou být platformou informací pro obchodní partnery, mohou být objednávkovým a technickým systémem nebo jsou prostě vizitkou… a také mohou v různé míře generovat zakázky či zákazníky. Pokud chcete, aby byl váš web lepším zdrojem kontaktů a zakázek, můžete vyzkoušet některý z následujících tipů. Cílem je upoutat pozornost potenciálního klienta, udržet ji a přesvědčit jej, aby vás kontaktoval.

Zkraťte úvodní texty na minimum

Řekněte co nejmenším počtem slov to důležité. Návštěvník webu by měl být schopný během několika vteřin zjistit, zda je zde správně nebo ne. Složité a dlouhé texty z historie, dlouhé uvítací odstavce či úvody bez možnosti přeskočení jsou hřebíčkem do rakve. Zamyslete se nad úvodní stranou a nad stránkami hlavních kapitol, kam může návštěvník z webu přijít. Pokud jej zaujmete, bude jistě ochotný kliknout pro více informací dál.

Důležité informace bez rolování

Umožněte zákazníkovi najít bez rolování vše, co potřebuje – především menu, kontakt, základní informace. Případně další obsah, který by ho mohl zaujmout (například vybrané reference, motto, aktuality apod.). Nesnažte se říci hned všechno, spíš nabídněte zákazníkovi „koktejl“, který ho „vtáhne“.
Nemusíte přitom přizpůsobit stránku každému extrému na úkor její kvality. Jaké je nejčastější rozlišení monitoru návštěvníka vašich stránek, to zjistíte v běžně dostupných statistikách návštěvnosti. Stačí přizpůsobit stránku několika nejpočetnějším skupinám.

Vyzvěte návštěvníka k akci

Výzva k akci přímo navádí návštěvníka, co má udělat. Řekněte lidem přímo, co chcete, aby udělali: aby vás kontaktovali, poptali váš produkt, zjistili více informací, objednali si newsletter apod. Takové jasné vyjádření prokazatelně zvyšuje účinnost propagace.

Rychlé kontakty rovnou po ruce

Snadno nalezitelná kapitola „Kontakt“ s vyčerpávajícími údaji (od veškerých adres až po mapu) je samozřejmostí. Akčnost vašich stránek však může posílit rychlý kontakt bez nutnosti prokliknout se. Stačí jednoduše umístit přímo e-mail a telefon – bez rolování, bez hledání, bez prokliků.

Newsletter či další zajímavé informace

Ne každý chce hned poptávat nebo kupovat váš produkt, přesto i takového návštěvníka můžete zkusit získat pro „kontakt“ pomocí nabídky zajímavých informací. Začít s newsletterem nemusí být těžké. Mnoho webů již v dnešní době nabízí aktuality – zprostředkovat je čas od času formou newsletteru se v tomto případě přímo nabízí.

Zajímavé reference s bližším popiskem o co šlo

Odkaz k referencím může zaujmout, podpořit grafiku a především buduje důvěru. Na titulní stránce nebo u hlavních kapitol přitom mohou figurovat třeba jen 2 – 3 loga, vše ostatní se návštěvník dočte v podrobné kapitole o referencích.

Nahlížejte do statistik a hodnoťte, co je úspěšné

Podrobné statistiky odhalí mnoho – rozšiřujte ty části, které jsou lákavé a úspěšné. Naopak výzvy, kapitoly či odkazy, kam lidé nechodí, bez rozpaků odbourejte a snažte se je nahradit zajímavějším obsahem. Nebo se zamyslete nad změnou textu či grafiky těchto částí.

Přejeme vám, aby vaše úsilí bylo korunováno především výsledky v praxi – tedy konkrétními poptávkami a kontakty!