Navýšení marketingových rozpočtů se vyplatilo, 69 % B2B firem zaznamenalo růst

Růst obratu v roce 2010 častěji zaznamenaly B2B firmy, které v době ekonomické krize navýšily své marketingové rozpočty. Ukázal to nejnovější průzkum společnosti B-inside, která se specializuje na marketingové aktivity a průzkum trhu. Více než 91 % firem proto zpětně hodnotí navýšení investic do marketingu pozitivně.

Podle průzkumu společnosti B-inside, jehož se zúčastnilo 325 společností podnikajících
v segmentu B2B (business to business), se firmám vyšší investice do marketingových rozpočtů v době ekonomické krize vyplatila. Růst obratu zaznamenalo 69 % firem, které objem financí navýšily. Naopak firmy, které rozpočet na marketingové aktivity redukovaly, registrovaly růst obratu pouze ve 43 %.

„Výzkum prokázal, že kvalitní marketing hraje klíčovou roli v ekonomických výsledcích firmy a v době krize jeho důležitost roste. Přes 90 % B2B firem, které ve vyšší míře investovaly do marketingu, pokládá svoje rozhodnutí za správné. Je škoda, že téměř polovina dotázaných firem výdaje na marketing v době krize snížila“ uvádí k závěrům průzkumu Petr Fusek, výkonný ředitel výzkumné a marketingové agentury 
B-inside
„Vedle výše marketingového rozpočtu, je ale důležité také účelné nasměrování investic tam, kde to má smysl.“ doplnil výsledky průzkumu Michal Doležel, marketingový manažer agentury Lesensky.cz, která se na realizaci průzkumu podílela.

Marketingoví a obchodní ředitelé zpětně připouští, že snižování marketingových rozpočtů
v době krize nebylo správným krokem. Za správné považuje toto snížení jen 46 % ředitelů, ostatní pak hodnotí tento krok negativně, nebo se nedokáží rozhodnout. U tuzemských podniků proto v rámci strategického plánování roste důležitost kvalitního marketingu.

„Na prvním místě bych uvedl ochotu managementu marketingově řídit firmu. Důležití jsou ale i kvalifikovaní zaměstnanci, podpora všech oddělení ve společnosti a hlavně rozpočet odpovídající momentálním potřebám firmy a situaci na trhu,“ popisuje klíčové faktory
pro kvalitní marketing David Slowik, marketingový manažer společnosti Slévárny Třinec (člen skupiny Třineckých železáren). „Důležitá je kontrola a měřitelnost výkonu marketingu firmy. Klíčové je stanovit pevné cíle, kterých chceme danou strategií dosáhnout,“ dodává Tomáš Fiala, marketingový manažer firmy Eta.

Firmy také zdůrazňují potřebu přesně definovaných kompetencí a vzájemné důvěry napříč strukturou managementu: „Jasně stanovené pravomoci a kompetence v jednotlivých odděleních i ve vedení firmy jsou pro kvalitní marketingové řízení nezbytné,“ uvedl
v souvislosti s marketingovou strategií firmy Ota Meissner, marketingový manažer společnosti Sapeli.

V roce 2011 očekává většina firem růst obratu, investice do marketingu budou vyšší nebo stejné. Pouze 6 % dotázaných společností plánuje výdaje do marketingu snížit, naopak
32 % firem hodlá tyto investice zvýšit.

Studie ke stáhnutí zde.